הגיל הרך

מסלול הגיל הרך הוא השלב הראשון בכניסתם של הרקדנים לבית הספר
ומשום כך אנו משקיעים מחשבה רבה ומשאבים רבים ביישומו.

בית הספר מקבל באהבה תלמידים בגילאי 3-6 לעולם קסום של מחול, מוסיקה ותנועה.
השיעורים מתוכננים כמבוא לסגנונות המחול השונים, במהלכם נחשפים הרקדנים לטכניקות השונות,
מה שמאפשר להם לבחור את סגנון המחול המועדף עליהם בסיום המסלול.

המורים, המתמחים בגיל הרך, מקפידים על העברת השיעורים באופן חוויתי.
מסלול הגיל הרך מתוכנן כמסלול יצירתי, המאפשר לרקדנים הצעירים להרחיב את הדמיון,
להכיר את גופם ולפתח קואורדינציה וקצב מוסיקלי.

בלט קלאסי

הבלט הקלאסי הוא אחד מתחומי הליבה של בית הספר.
לימוד הבלט הקלאסי הינו אחד התחומים המשמעותיים ביותר ואנו עושים רבות לעידוד הרקדנים
ולשילוב הבלט כחלק מתכנית הלימודים שלהם.

בבית הספר שני מסלולים שונים לבלט, האחד מבוסס על שיטת האקדמיה האמריקאית לבלט והשני אירופאי בגישתו.
החל מחטיבת הביניים רשאים הרקדנים לבחור את המסלול המתאים להם יותר.
למסלול המצטיינים אנו ממליצים לחוות את שתי השיטות בו זמנית.

שיעורי הבלט הקלאסי מתחילים בגיל 6, לאחר שהרקדנים רכשו כלים ראשונים והחלו להבין את שפת המחול.

 

האקדמיה האמריקאית לבלט – "פרסי הביצוע"

תכנית האקדמיה האמריקאית לבלט כוללת רפרטואר של קומפוזיציות מוכנות על פי שלבי הלימוד השונים
וניתנת ליישום בכל בית ספר לבלט.
התכנית משרתת מורים בארה"ב וברחבי העולם כולו.
במסגרת התכנית, 12 רמות שמורכבותן עולה בכל רמה.
הרקדנים לומדים את הקומפוזיציות במהלך שנה, משפרים את היכולות הטכניות שלהם
ובסוף התהליך מתקיים מופע 'פרסי הביצוע' (Performance Awards).
התכנית נותנת מענה לכל רקדן, בכל גיל, ומאפשרת לו ליהנות מההכרה בהישגיו.
במסגרת המופע רוקד כל תלמיד ריקוד סולו בפני קהל ההורים והחברים.
במופעים נוכח נציג מהאקדמיה האמריקאית לבלט, המעניק לכל משתתף תעודה ומדליה כהכרה עבור הישגיו.

פלמנקו

פלמנקו הוא סגנון מוזיקה צועני שהתפתח באנדלוסיה בדרום ספרד וספג השפעות תרבותיות של
עמים שונים: ספרדים, צוענים, מוסלמים ואף יהודים.

הפלמנקו הינו סגנון מוזיקלי מורכב ומיוחד.

מקורו של הפלמנקו בשירת הרועים בהרים. בהמשך התפתחותו צורפה הגיטרה, שהייתה כלי ליווי
פופולרי בספרד, מחיאות הכפיים (פאלמאס) ורקיעות רגליים קצביות. רק מאוחר יותר התפתח
הריקוד. כך נוצר השילוש המפורסם: שירה, גיטרה וריקוד. בשנות השבעים של המאה ה-20,
הצטרף הקחון תוף הפלמנקו.

בהשפעתו של אמן הגיטרה פאקו דה לוסיה, נוספו לפלמנקו כלים מודרניים כגיטרה חשמלית, באס,
חליל צד, סקסופון ועוד.

הפלמנקו נחלק לסגנונות שונים, שלכל אחד מהם קצב (קומפאס) משלו והרמוניות מסוימות.

לפלמנקו בגדים ואביזרים מיוחדים, כמו: נעלי עקב, חצאית/שמלה שופעת בד, מניפה, קסטנייטות,
מנטון (צעיף) ועוד.

להקות ייצוג

בבית הספר פועלות להקות ייצוגיות, בשני תחומים: ג'אז ומחול ישראלי.

הלהקות הייצוגיות מייצגות את בית הספר ואת שוהם בהופעות, תחרויות, טקסים ממלכתיים,
הופעות בחו"ל ופרויקטים מיוחדים.
רקדני הלהקות חווים סדנאות ייחודיות, מפגשים עם יוצרים מובילים מעולם המחול וקורסי העשרה מגוונים.

במסלול הג'אז, רוקדים התלמידים עד כיתה ה' בקבוצות המחולקות על פי גיל ורמה.
בשנים אלו הם רוכשים יסודות ומפתחים טכניקה.
בכיתות ה'-ו' עוברים ללהקות עתודה  המכינות אותם לפעילות בלהקות הייצוג.

החל מכיתה ז', מצטרפים הרקדנים במסלול הג'אז ללהקות הייצוגיות.
בכל שנה עוברים הרקדנים ללהקה בוגרת יותר, עד ללהקה הייצוגית של בית הספר (כיתות יא'-יב').
הרקדנים בלהקות משתתפים כאמור, בכל הפרויקטים הייצוגיים ונדרשים למחויבות ולנכונות רבה להשקיע בתחום.

במסלול המחול הישראלי, נכנסים הרקדנים ללהקות הייצוג מגיל צעיר יותר (כיתה ג'). כל הלהקות, כולל הצעירות ביותר, משתתפות בפרויקטים התואמים לגיל הרקדנים ומייצגות את בית הספר והיישוב בגאווה רבה (הצעירות ביותר בפרויקטים ובפסטיבלים ארציים של להקות אפרוחים, כיתות ה' – ו' בפרויקטים ובפסטיבלים ארציים) הרקדנים הבוגרים, רקדני להקת נעורים, מייצגים את שוהם גם בטקסים לאומיים, בהופעות ותחרויות בארץ ובחו"ל.

ברייקדאנס – היפ הופ

ההיפ-הופ צמח מתוך מוסיקת ה"ראפ" (דיבור קצבי) ומוטיבים שונים של "מוסיקה שחורה", שהתפתחה בפרברי ניו יורק.
הסגנון משלב בסיס של ג'אז עם מוטיבים של "שבירת" הגוף ו"הפרדת" חלקי גוף שונים (isolation).
בדוליארט אנו רואים בהיפ-הופ ובברייקדאנס סגנונות משלימים לסגנונות המחול האחרים,
המפתחים מאוד את הקצב המוסיקלי והכושר הגופני. השיעורים מיועדים לשני סוגי קהלים:

  • לרקדנים בבית הספר הלומדים שעות רבות, כולל בלט קלאסי ושיעורי טכניקה שונים.
    קבוצת רקדנים זו מקבלת משיעורי ההיפ-הופ יכולת טכנית וקצבית שאיננה קיימת בסגנונות אחרים
    ומביאה לידי ביטוי יכולות פיסיות ואישיותיות שונות.
  • תלמידים המעוניינים בהיפ-הופ או בברייקדאנס בלבד ואינם מעוניינים ברכישת טכניקות אחרות של מחול.
    בשל שונות הסגנונות, תלמידים במסלולים אלו נהנים משיעורים דינמיים באיכות גבוהה
    ולמרות שאינם רוכשים שיעורי טכניקה נוספים, הם מגיעים להישגים מצוינים.

לצד הקבוצות הרגילות, קיימת בבית הספר להקת היפ-הופ ייצוגית, המופיעה באירועים שונים ומתחרה בתחרויות ארציות.

תכנית מצוינות

בית הספר שם לו למטרה לקדם את הרקדנים המוכשרים שלו,
כך שיוכלו להשתלב בעתיד במסגרות מחול מקצועיות.

בדוליארט נבנה מסלול המספק מענה מקצועי הולם, מקדם את הרקדנים
ומביא אותם לתוצאות הרצויות.

לצורך כך, נקבעה מסגרת לימודים הכוללת מינימום
של 12 שעות שבועיות, במסגרתן מחויבים הרקדנים בשיעורי טכניקה
מגוונים ובכלל זה, בתוספת לבלט הקלאסי ולמחול המודרני,
גם קומפוזיציה ולימוד שיטת גרהאם. בנוסף כוללת התכנית סדנאות
של כוריאוגרפים שונים, שיעורי היפ-הופ ורפרטואר מגוון ללהקות.

תוצרי התכנית באים לידי ביטוי , בכל שנה, בערבים ייחודים
בהם רקדני המסלול מופיעים מול קהל.

2015 – "זוגות זוגות" ו-"Inner Beat" – נועה ומיכל גימלשטיין

נועה ומיכל גימלשטיין, זוכות פסטיבל Ballet De Toscana ,שבו לישראל לאחר שנים רבות בהן פעלו
ברחבי העולם עם הכוריאוגרפים עמנואל גת ושלומי ביטון.
הן עבדו עם תכנית המצוינות של דוליארט עשרה חודשים במהלכם הועלו העבודות בהיכל התרבות
מודיעין ובאירועי מחול שונים ברחבי הארץ.

 2014 – "הברווז" – יוני סוטחי

יוני סוטחי, זוכה פרס "פסטיבל גוונים במחול" העלה בשנתיים האחרונות 3 יצירות שקצרו ביקורות מצוינות
וסומן כאחד הכוריאוגרפים המבטיחים שפועלים בזירת המחול הישראלית.
עבד עם רקדני תכנית המצוינות של דוליארט על היצירה "ברווזים" שנוצרה כאדפטציה ליצירת סולו של יוני ("ברווז")
בביצועה של הרקדנית אוריין יוחנן, שגם עבדה עם רקדני הפרויקט. היצירה הוצגה בפני קהל במרכז סוזן דלל.

2013 – "אנסמבל" – משה אפרתי ורמה גורן חכימי

משה אפרתי, מראשני הרקדנים של להקת בת שבע, הקים בשנת 1978 את להקת "קול ודממה"
בה רקדו רקדנים חרשים ושומעים, כאשר שילוב כזה בזמנו היה חדשני.
יצר עבור להקות שונות בישראל ובאירופה ולאורך השנים זכה בפרסים רבים, ביניהם: פרס ישראל למחול בשנת 1977.
קבוצת המצטיינים של דוליארט שחזרו 3 קטעים מעבודותיו של משה אפרתי, מתוך היצירות "מיתוס", "תמונה" ו"טיוטות"
שגרפו הצלחות בארץ ובעולם בהנחייתו ובהנחיית רמה גורן חכימי.

2012 -"האנסמבל" – עידו תדמור

עידו תדמור ביצע פרויקט כלל ארצי, בו עבד עם רקדנים מצטיינים בפורמטים שונים.
קבוצת המצטיינים של דוליארט נבחרה כאחת משלושת הקבוצות עמן עבר תהליך,
שבסופו הציגו את העבודות במרכז סוזן דלל.